Arama yapmak için lütfen yukarıdaki kutulardan birine aramak istediğiniz terimi girin.

Yeni Tüketiciyi Koruma Kanununda Abonman Sözleşmeleri

Subscription Agreements in the New Law of Consumer Protection No. 6502

Şeref ERTAŞ

1. ABONMAN SÖZLEŞMELERİNİN TANIMI

Günlük hayatımızda satım sözleşmelerinden sonra en fazla karşılaştığımız abonman sözleşmeleri genel kanun olan Borçlar Kanunu’nda düzenlenmemiştir. Bu itibarla Borçlar Hukuku bakımından abonman sözleşmeleri atipik sözleşmeler grubuna girmektedir. Daha önceki 4077 sayılı TKHK’nın 11. maddesinde 2003 değişikliği ile düzenlenen abonman sözleşmeleri, yeni 6502 sayılı TKHK’nın 52. maddesinde biraz daha ayrıntılı olarak düzenlenmiştir. Bu 52. Maddenin birinci fıkrası abonman sözleşmelerini “tüketicinin, belirli bir mal veya hizmeti sürekli veya düzenli aralıklarla edinmesini sağlayan sözleşmeler” şeklinde tanımlamaktadır. Önceki kanunda böyle bir tanım yoktur. Buna göre abonelik sözleşmesinin var olabilmesi için:

- Satıcı veya hizmet sağlayıcısı durumunda olan tarafın, abonelik konusu edimi, meslek veya ticari amaçla yapmış, sağlamış olması,

- Bir malı veya hizmeti bir bedel karşılığında düzenli aralıklarla aboneye teslim etmeyi, sunmayı taahhüt etmesi gereklidir.