Arama yapmak için lütfen yukarıdaki kutulardan birine aramak istediğiniz terimi girin.

Konu: Sosyal Güvenlik Mevzuatında Defterleri ve Belgeleri Saklama ve İbraz

Rüknettin KUMKALE

SORU: Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından müvekkilimin son beş yıllık kayıtları inceleme için istendi. İlgili Kanuna göre defterlerin ve belgelerin ibrazı ile ilgili zamanaşımı durumunu ve ibraz zorunluluğunu açıklayabilir misiniz?

Cevap:

5510 sayılı Kanunun “Prim Belgeleri ve İşyeri Kayıtları” başlıklı 86’ncı maddesi ve 28.08.2009 tarihli ve 26981 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği’nin “İşyeri kayıtlarının ibrazı” başlıklı 114’üncü maddesine göre defterler ve belgeler ile ilgili saklama süresi, ilgili bulundukları yılı takip eden takvim yılından başlayarak 10 yıldır. Bu süre kamu idareleri için 30 yıl, tasfiye ve iflas memurları için ise görev süreleri ile sınırlı bulunmaktadır.