Arama yapmak için lütfen yukarıdaki kutulardan birine aramak istediğiniz terimi girin.

Avrupa Birliği ve Küresel İdare Hukuku

The EU and Global Administrative Law

Jean-Bernard AUBY

Avrupa Birliği hukukunda küreselleşmeden etkilenen hukukun tüm tipik özellikleri bulunmaktadır. ‘Küresel İdare Hukuku’ teorisi, tüm küresel idari kurumları daha sorumlu kılmaya yönelik orta vadeli bir projedir. “Küresel İdare Hukuku” teorisi, Avrupa Birliği kurumlarına uygulanabilir. Kamu işlerinin uluslararası yönetiminde sorumluluk, şeffaflık ve benzeri temel ilkeler geçerlidir. ‘Küresel İdare Hukuku’ teorisi ile Avrupa İdare Hukuku teorisi, uluslararası kurumların ve Avrupa kurumlarının anayasallaşması konusunda birlikte hareket etmektedir.

Avrupa Birliği (AB), Küreselleşme, ‘Küresel İdare Hukuku’ Teorisi, Avrupa İdare Hukuku Teorisi, Avrupa Birliği Hukuku.

There are all the typical characteristics of law affected by globalization in the European Union (EU) law. The ‘Global Administrative Law’ (GAL) theory is a middle term project to make all global administrative bodies more accountable. The ‘Global Administrative Law’ (GAL) theory can be applied to the EU institutions. Basic principles such as accountability, transparency, and etc. are possible in the international management of public affairs. The ‘GAL’ theory and the EAL theory act together concerning the constitutionalization of international bodies and of European institutions.

European Union (EU), Globalization, ‘Global Administrative Law’ (GAL) Theory, European Administrative Law (EAL) Theory, EU Law.

“Küresel İdare Hukuku” teorisi, son yıllarda sorumluluk, şeffaflık ve benzeri temel ilkelere daha çok konu olan kamu işlerinin uluslararası yönetim yolunu yansıtmak için kimi eleştirmenlere göre tartışılır olan sağlam bir fikri araç olarak değer kazanmıştır. Eğer bu Avrupa Birliği kurumlarına ve işleyişine uygulanabilirse ve söz konusu ilkelere daha çok konu olan bu kurumları oluşturma amacı için yararlı olabilirse, bunun böyle düşünülmesi doğaldır.

Yorum yapmak istediğim konu budur. Avrupa Birliği ile küreselleşme arasındaki bağa ilişkin kimi yorumlara değinerek başlıyorum. Ardından, Küresel İdare Hukukunun Avrupa kurumlarına olası uygulaması hakkında bazı önerilerde bulunuyorum. Son olarak, Küresel İdare Hukukunun ve onun yakını olan Avrupa İdare Hukukunun, kamu hukukunun temel genel ilkelerini onlara kabul ettirebilmek için hem dünyanın ve Avrupa’nın idari örgütünün nasıl oluşturulduğunun hem de uluslararası düzeyde ve Avrupa düzeyinde idari yapıların nasıl düzenlendiğinin anlaşılmasında tamamen etkili olmak istemeleri durumunda, onları tamamlayıcı kimi diğer teorik verilere ihtiyaç duyduklarını tartışıyorum.

Küreselleşmeyle ilgili olarak, bölgesel uyumların hafifletici bir önemi vardır. Bölgesel uyumlar, bir yandan, gerçekten küreselleşmenin aşamalarıdır ve hatta düzenleyicisidir. Bölgesel uyumlar, ekonomiler, kültürler ve toplumlar arasındaki ilişkileri ifade eden küreselleşmeye özgü tüm açık etkileri gerektirir ve sonucunu doğurur. Ekonomiyle ilgili kavramlarda, bölgesel uyumların işlevlerinden biri, dünya genelinde küreselleşmede maruz kalınanlardan daha düşük olacak işlem maliyetleriyle uluslararası rekabette ulusal ekonomileri tanıtmaktır.1 Hatta ekonomilerin, kültürlerin ve toplumların bağlantısı açısından bölgesel uyumlar içerisinde ne gelişirse, onun küreselleşmenin en karmaşık yanı olduğu söylenebilir. Bu bölgesel uyumlar, küreselleşmenin çatısının temel bir parçasıdır.2