Arama yapmak için lütfen yukarıdaki kutulardan birine aramak istediğiniz terimi girin.

6502 Sayılı Yeni Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun‘a Göre Garanti Belgesi ve Satış Sonrası Hizmetlere İlişkin Hükümlerin Değerlendirilmesi

Evaluation of the Provisions Relating to Warranty Certificate and After Sales Services Acoording to the New Law on Consumer Protection No. 6502

Ebru CEYLAN

Tüketici Hukukunda satıcılar, üreticiler ve ithalatçılar ile tüketiciler arasındaki uyuşmazlıkların önemli bir kısmı garanti belgesi ve satış sonrası hizmetlerle ilgilidir. Günümüzde sanayileşmenin ve yoğun seri üretimin artması nedeniyle üretilen mallarda çeşitli sorunlarla karşılaşılmaktadır. Satın alınan malların çok sık arızalanması nedeniyle tamir için yetkili servise gönderilmesi tüketiciler için önemli bir sorundur. Üretilen malların ortaya çıkabilecek tüm ayıplar ve arızalarından dolayı garanti belgesi düzenleme zorunluluğu getirilmiş olması tüketiciler için önemli kolaylıklar sağlamaktadır. Garanti kapsamında tüketicinin ücretsiz onarım hakkını kullanmasının hemen devamında servis istasyonlarınca yapılacak işler ve sorumlulukları gündeme geldiğinden garanti belgesi ile satış sonrası hizmetlerle ilgili konularının birbirini tamamlayıcı konular olması nedeniyle birlikte incelenmiştir.

Garanti Belgesi, Satış Sonrası Hizmet, Mal, Satıcı, Üretici, Tüketici.

A significant part of the dispute between sellers, producers, importers and consumers are related to warranty certificate and after-sales services in the Consumer Protection Law. Today, produced goods is faced with various problems due to the increase of industrialization and intensive mass production. Purchased goods to be sent for repair as the are frequently damaged is important issue for consumers. The obligation to arrange warranty certificates because of all defects and malfunctions that may occur in the products provides a significant convenience for consumers. Since some responsibilities and duties should be meet at the consumer's service stations just after the consumersusing free repair right within the concept of guarantee, after-sales service and warranty related issues were examined together because of they are complementary issues.

Warranty, After-Sales Service, Merchandise, Sellers, Producers, Consumers.

Günümüzde hızlı sanayileşme ile birlikte ortaya çıkan üretim ve tüketim ilişkilerindeki değişimler tüketicilerin hukuki bakımdan korunması ihtiyacını doğurmuştur. Tüketiciler, piyasanın oluşumu bakımından bilgi ve ekonomik bakımdan karşı tarafa göre daha zayıf durumda olduklarından korunmaları gerekmektedir.

Yeni TKHK’da tüketiciler, sözleşme öncesinde, sözleşme yapılması sırasında ve sonrasında yasal düzenlemelerle korunmuştur. Sözleşme öncesinde tüketiciler, aldatıcı reklamlara ve haksız ticari uygulamalara karşı yasal önlemlerle, sözleşmenin yapılması sırasında satıcının aydınlatma yükümlülüğü altında olmasıyla, satıcının garanti belgesi ve tanıtma ve kullanma kılavuzu verme yükümlülüğü altında olmasıyla, sözleşme yapma zorunluluğu getirilmesiyle, sözleşme sonrasında ise ayıplı mallara karşı hakların tanınmasıyla ve temel ilkelerle, haksız sözleşme şartlarına karşı denetimle ve her tüketici sözleşmesinde özel düzenlemelerle korunmuştur.

Tüketici Hukukundasatıcılar, üreticiler ve ithalatçılarile tüketiciler arasındaki uyuşmazlıklarınönemli bir kısmı garanti belgesi ve satış sonrası hizmetlerle ilgilidir. Günümüzde sanayileşmenin ve yoğun seri üretimin artması nedeniyleüretilen mallarda çeşitli sorunlarla karşılaşılmaktadır. Satın alınan malların çok sık arızalanması nedeniyle tamir için yetkili servise gönderilmesi tüketiciler için önemli bir sorundur. Üretilen mallarla ilgili ortaya çıkabilecek tüm ayıplar ve arızalarından dolayı garanti belgesi düzenleme zorunluluğu getirilmiş olması tüketiciler için önemli kolaylıklar sağlamaktadır.