Arama yapmak için lütfen yukarıdaki kutulardan birine aramak istediğiniz terimi girin.

375 Sayılı KHK’nin Ek 18’inci Maddesi Çerçevesinde, Görevden Alınan veya Görev Süresi Dolan Kamu Yöneticilerinin Durumu

The Situation of Discharged or Duty Term Terminated Government Executives Within the Frame of the 18th Additional Article of Statutory Decree no.375

Yaşar GÜÇLÜ

27.3.2015 tarihli ve 6639 sayılı Kanunla 375 sayılı KHK’ye eklenen Ek 18’inci madde ile görevlerinden alınan veya görev süreleri sona eren kamu yöneticilerinin hangi kadrolara hangi şartlarla atanacakları kadro unvanları ve ek göstergeler dikkate alınarak kademeli olarak düzenlenmiştir.

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 71 ve 76’ncı maddelerinin uygulanmasında idarenin takdir yetkisi dışında dayanılacak bir kriter bulunmadığından bu maddelere dayanılarak üst görevlere atanan kişilerin görevden alınmaları halinde genelde konu idari yargıya taşınmakta, yargı yerince görevden almada kullanılan takdir yetkisinin yerinde kullanılıp kullanılmadığı incelenirken davacının yeni atandığı kadronun durumu da bu incelemede etkili olmakta idi.Yapılan düzenleme ile görevden alınan veya görev süresi son bulan kamu yöneticilerinin atanacakları kadrolar hususunda 657 sayılı Kanunla idareye tanınan takdir yetkisi sınırlandırılarak unvan ve ek gösterge bazında kimlerin hangi kadrolara atanacakları ve atandıktan sonraki özlük hakları düzenlenmiş olup uygulamaya ışık tutması ümidiyle yasa metninin sistematik bir şekilde incelenerek yorumlanması amaçlanmıştır.

Yönetici Kadro, Başbakanlık Merkez Müşaviri, Başbakanlık Müşaviri, Bakanlık Müşaviri, Kadro, Pozisyon, Ek Gösterge, Ceza Kovuşturması, Disiplin Soruşturması, Görevde Yükselme Sınavı.

With the additional 18th article added to Decree no.375 with the Act date 27.3.2002 and no.6639, to which positions and by which conditions the government executives will be appointed is gradually arranged by taking into consideration the cadre titles and additional index.

As there weren’t any criteria other than administration’s discretionary power in the implementation of article 71 and 76 of Civil Servant Act no.657, when the persons who were appointed to upper positions were discharged based on these articles, generally the issue was brought before the court and new cadre status that the applicant was appointed had also an effect when examining whether the discretionary power in discharging had used properly or not.With the arrangement made, the discretionary power recognized to the administration on appointment to the cadres that discharged or duty term terminated government executives is restricted with the Act no.657, moreover who will be appointed to which cadres and employee benefits are arranged based on the title and additional index. We aimed to comment on this arrangements systematically by expecting to shed the light on.

Executive Team, Prime Ministry Head Office Consultant, Prime Ministry Consultant, Ministry Consultant, Cadre, Position, Additional Index, Criminal Prosecution, Disciplinary Proceeding, Promotion Test.

1. Giriş

27.3.2015 tarihli ve 6639 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun 15.4.2015 tarihli ve 29327 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Bu Kanunun bürokrasi açısından en önemli maddesi, kamu yöneticilerinin görevlerinden alınmaları veya görev sürelerinin sona ermesi halinde hangi kadrolara ne şartlarla atanacaklarını düzenleyen 23’üncü ve 24’üncü maddeleri idi.

Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin seçimler nedeniyle tatil edilmesine yakın torba kanun tasarıları arasında gidip gelen ve bu arada da durmadan şekil değiştiren madde, önce İş Sağlığı ve Güvenliği Paketi olarak bilinen İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısına dahil edilmiş daha sonra bu Tasarıdan çekilmiş, 6639 sayılı Kanun olarak yasalaşan torbaya dahil edilerek kanunlaştırılmıştır.