Arama yapmak için lütfen yukarıdaki kutulardan birine aramak istediğiniz terimi girin.

Soru - Cevap

Rüknettin Kumkale

SORU: Her ay tarafıma hizmet sunan bir müessese faturasını peşin olarak ay başında göndermekte ve bende bedelini ödemekteyim. Ancak geçen ay içerisinde aldığım hizmette önemli bir aksaklık oldu. Firma bu aksaklığın kendilerinden kaynaklanmadığını beyan etmektedir. Ben de alamadığım hizmetin bedelini ödedim. Bu konuda itiraz hakkım var mıdır?

CEVAP: Size peşin olarak hizmet faturası gönderen firma almış olduğu bedel karşılığında hizmetini tam ve eksiksiz olarak sunmak zorunluluğundadır. Firmanın sunmuş olduğu peşin fatura, bütün bir ayı kapsamakta ve bütün bir ay hizmetin kendilerince kesintisiz olarak sunulması haline göre tutarı hazırlanmış ve içeriği tahakkuk ettirilmiş bulunmaktadır.

Fatura, sözleşmenin kurulması safhasıyla ilgili olmayıp ifasına ilişkin bulunmaktadır. Bu nedenle Türk Ticaret Kanununun (TTK) 23/2. maddesine göre süresinde itiraz olunmamak suretiyle kabul edildiği varsayılan fatura içeriği, ancak sözleşmenin ifa safhasıyla ilgili olarak faturada yer alması olağan sayılan, satılan malın cinsi veya yapılan işin adedi, türü, bedeli gibi noktaların sözleşmede yazılı bulunan hususların tam olarak satıcı tarafından sunulması ile geçerli olabilecektir.