Arama yapmak için lütfen yukarıdaki kutulardan birine aramak istediğiniz terimi girin.

Spor Sektörünün Ticari Boyutu

Stephen KINSELLA

Spor denince akla artık sadece sağlık, barış ve kardeşlik gibi kavramlar gelmiyor. İletişim teknolojilerinin ilerlemesi ve sporun doğrudan reklam aracı olarak kullanılması, özellikle futbol ve Formula 1 gibi uluslararası popülariteye sahip spor dallarının inanılmaz bir ticari potansiyele kavuşması sonucunu doğurmuştur. Bunun doğal sonucu olarak da turnuva sayısı artmış en çok gelir getirecek şekilde programlanmaya başlamıştır. Uzun bir maraton şeklini alan Şampiyonlar Ligi ön elemeleri bunun basit bir örneğidir. 1997 yılı boyunca çeşitli spor dallarında Avrupa’da 40 Dünya Şampiyonası ve 46 Avrupa Şampiyonası düzenlendiği göz önünde bulundurulduğunda, bu turnuvalara yönelik TV yayın hakları satışı, bilet satışı ve diğer ticari faaliyetlere ilişkin işlemlerin rekabet hukukunun temel yasaklarını ihlal etme ihtimali de gittikçe artmaktadır. Nitekim, şu anda Komisyon yaklaşık yetmiş kadar rekabet vakasını incelemektedir.

Aşağıda spor sektörünün ticari boyutunu yansıtacak bazı rakamlara yer verilmiştir. Rekabet hukuku açısından ise Komisyon tarafından 81. madde kapsamına girmediği düşünülen kararlarla birlikte Topluluk’daki sporla ilgili belli başlı rekabet vakalarının dökümü sunulmaktadır.

Dünya’da Spor Gelirleri